gönderen Mathf Games - 25 Ağu 2017, 19:51
Rütbe: Site Yöneticisi Mesajlar: 22 Kayıt: 29 Eki 2014, 17:44
- 25 Ağu 2017, 19:51
#130
Merhaba arkadaşlar,
Bugün ekip olarak; amaçlarımız ve hayallerimiz doğrultusunda, koca bir adım daha atıyoruz ve beşinci oyunumuz olan Devrim Yarışları'nı sizlerin beğenisine sunuyoruz. Gelin, yeni oyunumuzda ne var ne yok birlikte inceleyelim, kısa bir sohbet edelim. Elbette çaylar bizden!
Sohbetimize başlamadan önce Devrim Yarışları'nı indirebileceğiniz bağlantıları şuraya iliştiriyoruz; böylece biz çaylarımızı yudumlayıp, sohbetimizi ederken; Devrim Yarışları da cihazınızdaki yerini alır, oynanmaya hazır hale gelmiş olur:
Önceki yazılarımızda Devrim Yarışları iOS sürümünün Android sürümünden sonra çıkacağını duyurmuştuk, ancak diğer oyunlarımızda iOS kullanıcılarına karşı yaşadığımız mahcubiyeti bir nebze olsun giderebilmek için daha sıkı çalıştık (şair burada uyku nedir diye soruyor) ve iOS sürümünü de Android sürümüyle aynı tarihe yetiştirdik.
Devrim Yarışları'nın içeriğinden ve özelliklerinden daha önce de bahsetmiş, bazı oynanış videoları paylaşmıştık. Şimdi oyunun tam sürümünde neler var kısaca onu konuşalım.
Bildiğiniz gibi, Devrim Yarışları'nın yapım sürecinde bize yol göstermesi için 1960'ların İstanbul'undan referans resimler toplamıştık. Bu resimlere dayanarak, her ne kadar mobil platformlara oyun tasarlamanın getirdiği can sıkan kısıtlamalar olsa da, 60'ların ruhunu yansıtabilmek için elimizden gelen çabayı gösterdik. Elbette bunu sağa sola küçük sübliminaller iliştirmeyi unutmadan yapmaya çalıştık, detaycılara duyrulur.
Facebook sayfamızda oyun için topladığımız referans resimlerden bir albüm oluşturduk. Biraz nostalji yaşamak isteyenleri buraya alabiliriz.
Devrim Yarışları'nda yedi farklı yarış türü ve bu yedi farklı yarış türünden dizayn edilmiş 108 seviye var. Bu 108 seviyeyi 18 sayfaya ayırdık. Yani yarış kazanıp bir sonraki seviyenin kilidini açmak yerine birkaç yarış kazanıp, 6 yarışın birden kilidini açıyor olacaksınız. Ve yeni açtığınız 6 yarış içerisinde istediklerinizi oynayıp, bir sonraki sayfanın kilidini açabileceksiniz.
Hiçbir sayfaya iki aynı yarış türünü koymadık. Altı yarışın altısı da farklı türde yarışlardan oluşuyor. Bir sayfa içerisinde genellikle aşağıdaki yarış türlerini göreceksiniz:
Çok turlu (Circuit) yerine Tek turlu (Sprint) ve
tura dayalı Drift yerine süre kısıtlamalı Drift yarışlarını görebilirsiniz.
Elbette bu kadar seviye ve bu kadar yarış türü tek bir arabayla çekilmez. Devrim Yarışları'nda 10 farklı araba sizleri bekliyor. Sadece görünüşleri değil; hızlanmaları, frenleri, kontrolleri, ağırlıkları... Kısacası her şeyiyle farklı arabalar. Arabaların tasarımları da, performansları da, sesleri de, referans aldığımız gerçek arabalara dayanıyor. Tabi laf aramızda, performans konusunda Devrim otomobiline biraz torpil geçmiş olabiliriz.
Oyunda 108 seviye var dedik, siz bu seviyelerde ilerlerken rakipleriniz de yerinde saymayacak. Ne kadar güçlü bir rakip olduğunuzu fark edecek ve yeni ve daha güçlü arabalarla karşınıza çıkacaklar. Hatta arabalarının çeşitli özelliklerini güçlendirmiş olacaklar. Tabi bu durumda sizin de eliniz kolunuz bağlı değil. Yeni bir araba almak pahalı bir işlem olabilir ancak elinizdeki arabayı güçlendirmek de rakiplerinize toz yutturmak için güzel bir yöntem. İşte bu noktada özelleştirme sistemi devreye giriyor.
Daha önce de söylediğimiz üzere, Devrim Yarışları'nda aracınıza görünüm ve performans geliştirmeleri uygulayabiliyorsunuz. Peki bu geliştirmeler neleri kapsıyor?
Görsel geliştirmeler:
Ayrıca Devrim Yarışları'nın özelleştirme sistemine "klasik araçlar" faktörü ekledik. Buna göre bazı araçlar klasik araç olarak kabul ediliyor ve o araçların rengini veya jantını değiştiremiyor, sadece performansını geliştirebiliyorsunuz. Klasik araçları tanıyabilmeniz için araçların görüntülendiği ekrana küçük bir ikon yerleştirdik.
Yukarıdaki resimde klasik araba ikonunu kırmızı daire içinde görebilirsiniz.
Klasik araba ikonunun hemen üstünde arabanızın arkadan çekişli mi, önden çekişli mi olduğunu gösteren ikon var, ancak drift yarışlarında arabanızın önden veya arkadan çekişli olması fark etmiyor. Önden çekişli arabayla nasıl yanlayacağız kardeşim diye derdiniz olmasın yani.
Devrim Yarışları yaklaşık 5 ay önce çıkış yapmaya hazırdı. Ancak acele edip, gerçek anlamda hazır olmayan bir oyunu sizlere sunmak istemedik. Geçtiğimiz 5 ay boyunca oyunumuzu sıkı testlere tabii tuttuk. Büyüklerimize danıştık, tavsiyeler aldık. Tavsiyeler doğrultusunda iyileştirmeler, eklemeler, çıkartmalar yaptık. Ve şimdi sonuca baktığımızda "Keşke" değil, "İyi ki" diyeceğimiz noktaya ulaştık.
Test sürecinde nelere dikkat ettik? Özellikle yapay zeka, oyun dengesi ve performans konusunda yoğun çaba harcadık. Fakat onlar biraz sıkıcı meseleler. Sıkıcı meselelere hiç bulaşmadan, bizim için önemli olan bir başka meseleden, reklam sisteminden kısaca bahsetmek istiyoruz.
Reklamlar kimsenin canını sıkmasın diye güzel bir denge kurmak için ayrı bir çaba sarf ettik (zamanında bizim canımızı çok sıktılar ). Bu sebeple reklamlar sadece yarış sonlarında görünecek. Eğer kötü oynayıp yarışları kaybederseniz sık sık reklam göreceksiniz. Yarışlarda kazanan siz olursanız -ki aksini hayal edemiyoruz - gördüğünüz reklamların sayısı bir hayli azalacak. Reklamdan kastımız da öyle uzun sıkıcı video reklamlar değil. Kendi isteğinizle, ödül kazanmak için izleyeceğiniz video reklamlar haricinde oyuna video reklam koymadık. Reklamlardan şikayetçi olunması isteyebileceğimiz en son şey.
Uzun test süreci sayesinde hatasıza yakın bir oyun elde ettiğimizi düşünüyoruz. Ancak elbetteki uzun bir süredir oyunu test ediyor olmamız önerilere kapalı olduğumuz anlamını taşımıyor. Gelecek önerilere her zaman açığız. Birlikte çok daha güzel oyunlar ortaya koyabileceğimiz tartışılmaz bir gerçek.
Çok yakında Devrim Yarışları'nda kullandığımız Devrim otomobilinin üç boyutlu modelini, Devrim diğer oyunlarda da boy gösterebilsin diye, paylaşacağız. Bu sayede popüler oyunlara Devrim modu yapılabilmesini engelleyen sebeplerden birini ortadan kaldırmış olacağımızı umuyoruz.
Oyun hakkında söyleyeceğimiz bir şey kalmadı ancak son olarak bir iki cümle daha sarf etmek istiyoruz. Sokak yarışları, Devrim Yarışları'nda güzel. Sokak yarışları oyunlarda güzel. Sokak yarışları filmlerde güzel. Lütfen sokak yarışları ve aşırı hız konusunda bunlarla yetinmeyi bilin. Oyunlardan ve filmlerden aldığınız "gazla" masum insanların, kendinizin ve sevdiklerinizin canını tehlikeye atmayın. Hız tutkunlarını ana haber bültenlerinde ölüm haberleriyle üzüntü içinde değil, yarış pistlerinde coşkuyla izlemek istiyoruz.
Desteğiniz için hepinize teşekkür ederiz. Sağlıcakla kalın, iyi oyunlar.
Bugün ekip olarak; amaçlarımız ve hayallerimiz doğrultusunda, koca bir adım daha atıyoruz ve beşinci oyunumuz olan Devrim Yarışları'nı sizlerin beğenisine sunuyoruz. Gelin, yeni oyunumuzda ne var ne yok birlikte inceleyelim, kısa bir sohbet edelim. Elbette çaylar bizden!
Sohbetimize başlamadan önce Devrim Yarışları'nı indirebileceğiniz bağlantıları şuraya iliştiriyoruz; böylece biz çaylarımızı yudumlayıp, sohbetimizi ederken; Devrim Yarışları da cihazınızdaki yerini alır, oynanmaya hazır hale gelmiş olur:
Önceki yazılarımızda Devrim Yarışları iOS sürümünün Android sürümünden sonra çıkacağını duyurmuştuk, ancak diğer oyunlarımızda iOS kullanıcılarına karşı yaşadığımız mahcubiyeti bir nebze olsun giderebilmek için daha sıkı çalıştık (şair burada uyku nedir diye soruyor) ve iOS sürümünü de Android sürümüyle aynı tarihe yetiştirdik.
Devrim Yarışları'nın içeriğinden ve özelliklerinden daha önce de bahsetmiş, bazı oynanış videoları paylaşmıştık. Şimdi oyunun tam sürümünde neler var kısaca onu konuşalım.
Bildiğiniz gibi, Devrim Yarışları'nın yapım sürecinde bize yol göstermesi için 1960'ların İstanbul'undan referans resimler toplamıştık. Bu resimlere dayanarak, her ne kadar mobil platformlara oyun tasarlamanın getirdiği can sıkan kısıtlamalar olsa da, 60'ların ruhunu yansıtabilmek için elimizden gelen çabayı gösterdik. Elbette bunu sağa sola küçük sübliminaller iliştirmeyi unutmadan yapmaya çalıştık, detaycılara duyrulur.
Facebook sayfamızda oyun için topladığımız referans resimlerden bir albüm oluşturduk. Biraz nostalji yaşamak isteyenleri buraya alabiliriz.
Devrim Yarışları'nda yedi farklı yarış türü ve bu yedi farklı yarış türünden dizayn edilmiş 108 seviye var. Bu 108 seviyeyi 18 sayfaya ayırdık. Yani yarış kazanıp bir sonraki seviyenin kilidini açmak yerine birkaç yarış kazanıp, 6 yarışın birden kilidini açıyor olacaksınız. Ve yeni açtığınız 6 yarış içerisinde istediklerinizi oynayıp, bir sonraki sayfanın kilidini açabileceksiniz.
Hiçbir sayfaya iki aynı yarış türünü koymadık. Altı yarışın altısı da farklı türde yarışlardan oluşuyor. Bir sayfa içerisinde genellikle aşağıdaki yarış türlerini göreceksiniz:
- Çok turlu (Circuit)
- Drift (Drift)
- Eleme (Lap Knockout)
- Zamana Karşı (Elimination)
- Hız Yarışı (Speed Trap)
Çok turlu (Circuit) yerine Tek turlu (Sprint) ve
tura dayalı Drift yerine süre kısıtlamalı Drift yarışlarını görebilirsiniz.
Elbette bu kadar seviye ve bu kadar yarış türü tek bir arabayla çekilmez. Devrim Yarışları'nda 10 farklı araba sizleri bekliyor. Sadece görünüşleri değil; hızlanmaları, frenleri, kontrolleri, ağırlıkları... Kısacası her şeyiyle farklı arabalar. Arabaların tasarımları da, performansları da, sesleri de, referans aldığımız gerçek arabalara dayanıyor. Tabi laf aramızda, performans konusunda Devrim otomobiline biraz torpil geçmiş olabiliriz.
Oyunda 108 seviye var dedik, siz bu seviyelerde ilerlerken rakipleriniz de yerinde saymayacak. Ne kadar güçlü bir rakip olduğunuzu fark edecek ve yeni ve daha güçlü arabalarla karşınıza çıkacaklar. Hatta arabalarının çeşitli özelliklerini güçlendirmiş olacaklar. Tabi bu durumda sizin de eliniz kolunuz bağlı değil. Yeni bir araba almak pahalı bir işlem olabilir ancak elinizdeki arabayı güçlendirmek de rakiplerinize toz yutturmak için güzel bir yöntem. İşte bu noktada özelleştirme sistemi devreye giriyor.
Daha önce de söylediğimiz üzere, Devrim Yarışları'nda aracınıza görünüm ve performans geliştirmeleri uygulayabiliyorsunuz. Peki bu geliştirmeler neleri kapsıyor?
Görsel geliştirmeler:
- Araba rengi
- Jantlar
- Maksimum hız
- Fren gücü
- İvme
- NOS
- Turbo
Ayrıca Devrim Yarışları'nın özelleştirme sistemine "klasik araçlar" faktörü ekledik. Buna göre bazı araçlar klasik araç olarak kabul ediliyor ve o araçların rengini veya jantını değiştiremiyor, sadece performansını geliştirebiliyorsunuz. Klasik araçları tanıyabilmeniz için araçların görüntülendiği ekrana küçük bir ikon yerleştirdik.
Yukarıdaki resimde klasik araba ikonunu kırmızı daire içinde görebilirsiniz.
Klasik araba ikonunun hemen üstünde arabanızın arkadan çekişli mi, önden çekişli mi olduğunu gösteren ikon var, ancak drift yarışlarında arabanızın önden veya arkadan çekişli olması fark etmiyor. Önden çekişli arabayla nasıl yanlayacağız kardeşim diye derdiniz olmasın yani.
Devrim Yarışları yaklaşık 5 ay önce çıkış yapmaya hazırdı. Ancak acele edip, gerçek anlamda hazır olmayan bir oyunu sizlere sunmak istemedik. Geçtiğimiz 5 ay boyunca oyunumuzu sıkı testlere tabii tuttuk. Büyüklerimize danıştık, tavsiyeler aldık. Tavsiyeler doğrultusunda iyileştirmeler, eklemeler, çıkartmalar yaptık. Ve şimdi sonuca baktığımızda "Keşke" değil, "İyi ki" diyeceğimiz noktaya ulaştık.
Test sürecinde nelere dikkat ettik? Özellikle yapay zeka, oyun dengesi ve performans konusunda yoğun çaba harcadık. Fakat onlar biraz sıkıcı meseleler. Sıkıcı meselelere hiç bulaşmadan, bizim için önemli olan bir başka meseleden, reklam sisteminden kısaca bahsetmek istiyoruz.
Reklamlar kimsenin canını sıkmasın diye güzel bir denge kurmak için ayrı bir çaba sarf ettik (zamanında bizim canımızı çok sıktılar ). Bu sebeple reklamlar sadece yarış sonlarında görünecek. Eğer kötü oynayıp yarışları kaybederseniz sık sık reklam göreceksiniz. Yarışlarda kazanan siz olursanız -ki aksini hayal edemiyoruz - gördüğünüz reklamların sayısı bir hayli azalacak. Reklamdan kastımız da öyle uzun sıkıcı video reklamlar değil. Kendi isteğinizle, ödül kazanmak için izleyeceğiniz video reklamlar haricinde oyuna video reklam koymadık. Reklamlardan şikayetçi olunması isteyebileceğimiz en son şey.
Uzun test süreci sayesinde hatasıza yakın bir oyun elde ettiğimizi düşünüyoruz. Ancak elbetteki uzun bir süredir oyunu test ediyor olmamız önerilere kapalı olduğumuz anlamını taşımıyor. Gelecek önerilere her zaman açığız. Birlikte çok daha güzel oyunlar ortaya koyabileceğimiz tartışılmaz bir gerçek.
Çok yakında Devrim Yarışları'nda kullandığımız Devrim otomobilinin üç boyutlu modelini, Devrim diğer oyunlarda da boy gösterebilsin diye, paylaşacağız. Bu sayede popüler oyunlara Devrim modu yapılabilmesini engelleyen sebeplerden birini ortadan kaldırmış olacağımızı umuyoruz.
Oyun hakkında söyleyeceğimiz bir şey kalmadı ancak son olarak bir iki cümle daha sarf etmek istiyoruz. Sokak yarışları, Devrim Yarışları'nda güzel. Sokak yarışları oyunlarda güzel. Sokak yarışları filmlerde güzel. Lütfen sokak yarışları ve aşırı hız konusunda bunlarla yetinmeyi bilin. Oyunlardan ve filmlerden aldığınız "gazla" masum insanların, kendinizin ve sevdiklerinizin canını tehlikeye atmayın. Hız tutkunlarını ana haber bültenlerinde ölüm haberleriyle üzüntü içinde değil, yarış pistlerinde coşkuyla izlemek istiyoruz.
Desteğiniz için hepinize teşekkür ederiz. Sağlıcakla kalın, iyi oyunlar.